اخبار سایت, بازی

معرفی و بررسی بازی جدید Far Cry 6

Far Cry 6 تجربه رهبری یک انقلاب چریکی
در بازی فارکرای ۶ شما یک انقلاب چریکی را رهبری خواهید کرد که برای آزادی کشور یارا از چنگ یک دیکتاتور تلاش میکند. نکته جالب این نسخه از بازی ایفای نقش بازیگر سریال Breaking Bad , جیانکارلو اسپوزیتو در نقش آنتون کاستیلو است.
داستان بازی فارکرای ۶ در یک جزیره‌ی کارائیبی به نام «یارا» (Yara)، الهام‌گرفته شده از کشور کوبا، جریان دارد. این جزیره‌ی استوایی قرار است بزرگترین و وسیع‌ترین دنیای موجود در مجموعه فارکرای به نسبت دیگر نسخه های پیشین باشد. جیانکارلو اسپوزیتو در نقش دیکتاتور مستبداین کشور که «انتون کستیلو» (Antón Castillo) نام دارد، ایفای نقش می‌کند. انتون پسری به نام دیگو دارد و می‌خواهدشخصیت او را طوری بسازد تا به سرکوب مردم ادامه دهد. پدر انتون هم در گذشته دیکتاتور Yara بود که توسط مردم معترض کشته شد، برای همین انتون می‌خواهد تا ایدئولوژی خود را به پسرش انتقال دهد. تئوری‌ ای وجود دارد که میگوید داستان بازی Far Cry 6 قبل از بازی Far Cry 3 اتفاق می‌افتد. این تئوری‌ به این موضوع اشاره دارد که ممکن است دیگو در اصل همان «واس»،شخصیت منفی بازی فارکرای ۳، باشد. در این بازی باید در نقش «دنی روخاس» (Dani Rojas)، یکی از اهالی Yara، به تجربه بازی بپردازیم. دنی سعی دارد تا کشورش را به شکوه گذشته‌اش برگرداند و آزاد کند. در این بازی شما قادر خواهید بود بین دو شخصیت مذکر و مونث بازی یک کاراکتر را برای تجربه بازی انتخاب کنید. باتوجه به داستان‌های این دو شخصیت، یوبیسافت تصمیم گرفته است تا برای درک بهتر مخاطبان از خلق و خو و احساسات این دو شخصیت در بازی، روایت داستانی از جمله کات سین‌ها و صحنه‌های سینمایتیک در بازی از زاویه دید سوم شخص روایت شوند تا بازیکنان بتوانند با شخصیت‌‌های مورد علاقه خود بیشتر انس بگیرند و بیشتر درگیر داستان بازی شوند. در این نسخه از بازی هر دو شخصیت توسط صداپیشگان حرفه‌ای دوبله شده، و در طول بازی شخصیت‌های اصلی داستان مانند نسخه های پیشین سکوت نخواهند کرد و ری اکشن های خود را نسبت به شرایط خواهند گفت.
در بازی Far Cry 3 نیز شخصیت اصلی بازی قابلیت تکلم و ابراز احساسات را دارا بود، اما بعد تصمیم گرفته شد شخصیت‌های قابل بازی بهتر است تا حرفی را به‌زبان نیاورند. کارگردان بخش داستانی بازی یعنی نوید خاوری (Navid Khavari) در باره این موضوع مصاحبه‌ای را با وب سایت Game Rant انجام داده است که در این مصاحبه در رابطه با تصمیم جدید یوبیسافت مبنی‌بر روایت داستان بازی به‌صورت سوم شخص واکنش نشان داده است:
« زمانی که ما برای یافتن بهترین روش داستان‌سرایی و ایجاد  نوآوری در این بخش به جست و جو پرداختیم، متوجه شدیم که برای به‌تصویر کشیدن یک جهش و انقلاب درونی باید حتما جنبه‌های شخصیتی کاراکتر را نیز درنظر بگیریم. با انتخاب زاویه دید سوم شخص در بخش‌های مربوط به روایت داستان، بازیکنان می‌توانند به‌صورت شخصیت نگاهی بیاندازند و متوجه شوند انگیزه‌های درونی او از کجا نشات گرفته است و تصمیمات او چه خواهد بود. به‌نظر من آن چیزی که بسیار هیجان‌برانگیز است قابلیت مشاهده شخصیت دنی در خلال کات سین‌ها و شرایط سخت روحی او است، و با کمک گرفتن از بهترین صداپیشگان حال حاضر ما توانسته‌ایم به‌میزان قابل توجهی به عمق و پیچیدگی‌های شخصیت او بیافزاییم.»
Far Cry 6 توسط Ubisoft Toronto توسعه یافته و توسط Ubisoft منتشر شده است. این ششمین قسمت از سری Far Cry است که قرار است برای Amazon Luna ، Microsoft Windows ، PlayStation ۴ ، PlayStation ۵ ، Xbox One ، Xbox Series X / S و Stadia در اواسط سال ۲۰۲۱ منتشر شود. این بازی را میتوانید پس از انتشار از فروشگاه لئو کلاب تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *